fredag 28. november 2008

Ting 20 E-læring

E-læring 2.0
Nå har jeg lært mine første få kinesiske ord ved å bruke Chinese Pod: god morgen og takk. Ser absolutt at dette kan være en kjempefin måte å lære på, dette språkopplæringsprosjeket kan man godt holde på med alene, mens mange av de andre E-læringskonseptene synes jeg er spesielt fine når man jobbe sammen, gi tilbakemelding, veilede ol.
Her kan det sikkert være spennende muligheter å ta i bruk i biblioteksammenheng. Kanskje i forbindelse med mer omfattende brukeropplæring, eller større internettkurs.
Kan dessuten være en billig måte å holde kurs på - som 23ting- konseptet er et godt eksempel på.
Moodle har mange muligheter som bør prøves ut, jeg registrerer meg der for å prøve ut mer.
Etter å ha vært inne på squidoo.com, abonnerer jeg nå også på bloggen Tame the Web, som ble anbefalt som en av de beste Web 2.0-bloggene.

1 kommentar:

lene sa...

ting 20 er notert:-)